Τρίτη 1 Ιουλίου 2014




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ

Από τη πρώτη στιγμή που δόθηκε στη δημοσιότητα ο νέος νόμος για το Λύκειο ο Σύλλογος αλλά και συνολικά το γονεϊκό κίνημα πήραμε καθαρά θέση αρνητική και προβλέψαμε ότι θα αναγκαστούν χιλιάδες μαθητές να εγκαταλείψουν το Λύκειο και τη Γενική Εκπαίδευση, και να κατευθυνθούν στην μαθητεία και την επαγγελματική κατάρτιση. Τα οδηγούν πρόωρα,  από τα 15 τους χρόνια στο «μεροκάματο» και την εκμετάλλευση. Έτσι για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες θα φτάσουμε στο σημείο τα παιδιά μας να είναι λιγότερο μορφωμένα από τους γονείς τους. Προφανώς και αυτό το γεγονός δεν είναι άσχετο με την πραγματικότητα της κρίσης, της διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και της ανεργίας. Καθώς συνολικότερα οι προσδοκίες για την ποιότητα ζωής των επόμενων γενεών είναι μειωμένες, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες και καθώς αυτή η τάση δεν πρόκειται να είναι προσωρινή αλλά μόνιμη, το εκπαιδευτικό σύστημα «προσαρμόζεται» σε αυτήν την εξαθλίωση, γίνεται πιο ταξικό, διώχνοντας μαζικά τα παιδιά από το σχολείο, ειδικά των πιο φτωχών οικογενειών. Η στόχευση είναι προφανής, λιγότερο μορφωμένες γενιές, με λιγότερες προσδοκίες, με λιγότερα δικαιώματα στη ζωή τους.
Πολύ γρήγορα επιβεβαιωθήκαμε. Σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής της «μεταρρύθμισης» παραπέμπεται για το Σεπτέμβρη το 30% των μαθητών της Α’ Λυκείου στη Ραφήνα, σχεδόν οι μισοί μαθητές της Α΄Λυκείου στην Αρτέμιδα και το 25% στα Σπάτα (όταν πέρσι για παράδειγμα στα Σπάτα δεν είχε παραπεμφθεί για το Σεπτέμβρη κανένας).
Είναι προφανές ότι καθώς τα θέματα της «τράπεζας θεμάτων» κληρώνονται, το τι θα πε΄σει σε κάθε σχολείο είναι άσχετο με το τι έχει διδαχτεί, το επίπεδο της τάξης, τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου.
Το να εξετάζονται στα ίδια θέματα (όχι για εισαγωγικές στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, αλλά για να περάσουν την τάξη!!!) οι μαθητές ενός ακριβού ιδιωτικού σχολείου με τους μαθητές υποβαθμισμένων περιοχών που κάνουν μάθημα στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες σε άθλια κοντέινερ δεν συνιστά ισότητα και αναβάθμιση των σχολείων. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνοι που χαιρετίζουν χωρίς επιφυλάξεις την «τράπεζα θεμάτων» και ήδη μιλούν για αύξηση της πελατείας τους είναι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων.
Η «τράπεζα θεμάτων» δεν ελέγχει το βαθμό αφομοίωσης της γνώσης από τους μαθητές, τυποποιεί τη μάθηση και με δυο λόγια δημιουργεί ένα σχολείο αποκρουστικό για τον μαθητή. Οδηγεί στη σχολική διαρροή και φέρνει σε αδιέξοδο και σε σχολές μαθητείας (Σ.Ε.Κ.) τους μαθητές που τελείωσαν φέτος το Γυμνάσιο και οι γονείς τους δεν μπορούν να τους στείλουν φροντιστήριο. Ο όγκος των θεμάτων της τράπεζας που κάθε χρόνο αυξάνεται, η δυσκολία των θεμάτων που στην πλειονότητά τους προέρχονται από εκπαιδευτικούς που δεν διδάσκουν στην τάξη, το μέγεθος της ύλης που πρέπει να διδαχθεί, τα ακατάλληλα και δυσνόητα σε πολλές περιπτώσεις σχολικά βιβλία κάνουν τις προαγωγικές εξετάσεις αξεπέραστο Φραγμό.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΤΟ ΓΟΝΕΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ